زیتون
زیتون
دریچه ای بسوی آگاهی 
قالب وبلاگ
نويسندگان

گلچینی از مطالب علمی

تاثیر انگور قرمز بر جوان ماندن

دانشمندان می گویند: انگور قرمز دارای ماده ای به نام رسوراتول است که نوعی پروتئین موسوم به سرتوئین در بدن انسان می سازد و این پروتئین نیز موجب جوان ماندن و طراوت کروموزوم های انسان می شود.

به گفته محققان : انگور قرمز همچنین دارای موادی است که خطر ابتلا به سرطان و التهاب های جسمی را کاهش می دهد.

 


۵ عامل اصلی پیری پوست

پیر شدن پوست نیز همانند همه ی بیماری های پوستی دارای عواملی است که با دوری از آنها می توانید همیشه پوست جوان و شادابی داشته باشید.

۱-    فقدان رطوبت: پوست خشک نه تنها ایجاد ناراحتی می کند ، بلکه بدلیل نبودن آب کافی در سطح پوست ، آنزیم های پوست عملکرد صحیحی نخواهند داشت. در نتیجه پوست نمی تواند به طور خودکار التهابات ناشی از آلودگی، مصرف قند زیاد و نور خورشید را التیام بخشد. بنابر این استفاده از مواد مرطوب کننده بسیار مهم است.
۲-    آلودگی: آلودگی های موجود در محیط اطراف ارمغان دنیای مدرن است و البته موثرترین دشمن برای سلامت و شادابی پوست می باشد. تنها راه مقابله با این آلودگی ها استفاده از مواد آنتی اکسیدان دار می باشد . این مواد از طریق رژیم غذایی مناسب مثل خوردن شکلات تیره، میوه ها و سبزیجات به خصوص میوه های خانواده توت و انار و چای سبز حاصل می شود.
۳-    ژنتیک: سهم عمده ای از خاصیت و کیفیت پوست مربوط به ژنی است که شما از والدین خود کسب کرده اید. و باید گفت که در این مورد نمی توان کاری انجام داد. اما متخصصان سعی بسیاری در پیدا کردن این ژن موثر دارند.
۴-    دخانیات: دخانیات باعث از بین رفتن کلاژن – یکی از مهم ترین پروتئین ها ی ساختاری پوست- می شود. و نتیجه آن بروز علائم پیری نظیر خط و چین و چروک پوستی و عدم استحکام پوست است. همچنین مانع از خونرسانی کافی به پوست می شود و در نتیجه انبوهی از آلودگی ها در سطح پوست باقی خواهد ماند و این بهترین دلیل برای ترک سیگار است ، البته اگر به شادابی پوست خود بها می دهید.
۵-    خورشید: اشعه فرابنفش خورشید عامل تخریبی سلامت و جوانی پوست است. این اشعه باعث ایجاد التهاب پوستی و تولید رادیکال های آزاد می شود که کلاژن را تخریب می کند.بعلاوه عامل سرطان پوست نیز می باشد. تنها راه مقابله با این عامل طبیعی اجتناب از قرار گرفتن مستقیم در معرض نور خورشید است. استفاده از کرم های ضد آفتاب ، حتی زمانی که قصد خارج شدن از منزل را ندارید نیز می تواند مفید باشد.

داروی جدید دیابت از بزاق مارمولک ساخته شد

متخصصان موفق شدند، با استفاده از بزاق نوعی مارمولک، دارویی برای بهبود دیابت نوع دوم تولید کنند که تا سال آینده وارد بازار می شود. به گزارش ایسنا،  این دارو تزریقی است و می تواند مقدار قند را در مبتلایان به دیابت نوع دوم کنترل کند و وزن آن ها را نیز کاهش دهد. بر اساس این تحقیق، داروی جدید Byetta نام دارد و از بزاق مارمولک گیلا (Gila) گرفته شده است . این مارمولک در مناطق جنوب غرب آمریکا زندگی می کند و سمی است. Byetta نخستین دارو در طیف جدید داروهای ضد دیابتی است که از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا نیز تایید شده است. اما پژوهشگران تاکید کرده اند که داروی جدید فقط برای بهبود دیابت نوع دوم کاربرد دارد. داروهای کنونی دیابت اغلب باعث چاقی بیماران می شود اما داروی جدید با قابلیت کاهش وزن بیمار، این عارضه جانبی را ندارد.

کشف تار عنکبوتی مربوط به ۱۴۰میلیون سال قبل

یک محقق انگلیسی به تازگی موفق به کشف تار عنکبوتی شده که در ۱۴۰ میلیون سال تنیده شده است. «مارتین بریزر» محقق دانشگاه «آکسفورد» در خصوص این کشف خود گفته: نشانه های موجود نشان می دهد که این تار عنکبوت در ۱۴۰میلیون سال قبل تنیده شده  و می توان گفت که این تار لطیف مربوط به عصر دایناسورهاست. وی همچنین معتقد است که این تارعنکبوت شبیه تارعنکبوت های فعلی است. «بریزر» افزوده: براحتی می توان این تارعنکبوت ۱۴۰میلیون ساله را با تارهای عنکبوت حیاط خانه ما تطبیق داد. این محقق انگلیسی دو سال قبل در ساحل جنوب انگلستان این تار عنکبوت را کشف کرده است. بسیاری از محققان و دیرینه شناسان بر این باورند که این فسیل تارعنکبوت مربوط به سال های ۶۵تا۱۴۵میلیون سال قبل است و یعنی این تار مربوط به زمان دایناسورها یا عصر ماموت هاست.

منبع مطالب: بانک مقالت فارسی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 9 تير 1391برچسب:, ] [ 11:14 ] [ عليرضا ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

باتشکر از بازدید شما دوستان عزیز , لحظات خوشی را برای شما آرزومندم.
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 72
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 72
بازدید ماه : 224
بازدید کل : 122545
تعداد مطالب : 139
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



دعا

ترجمه مطالب وبلاگ به زبانهاي مختلف دنيا
تقويم
قالب میهن بلاگ تقویم جلالی

********* Online User *******

.

ليگ برتر زيبا فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز